Czytaj więcej
ABI – Administrator Bezpieczeństwa Informacji – termin wprowadzony poprzez ustawę o ochronie danych osobowych. Oznacza osobę fizyczną nadzorującą przestrzeganie zasad ochrony danych. Rola ABI zdefiniowana została w przepisach Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. Administratorem Bezpieczeństwa Informacji jest osoba która działając jako pełnomocnik Administratora Danych czyli podmiotu lub osoby decydującej o celach i środkach przetwarzania danych osobowych (art. 7 pkt 4 Ustawy).
Oferujemy usługi w zakresie pełnienia funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji w pełnym zakresie ustawowym.
- wdrożenie Polityki Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych
- wydawanie i odbieranie upoważnień dla pracowników instytucji oraz prowadzenie rejestru umożliwiającego rzetelny nadzór nad systemem określającym dostęp pracowników do poszczególnych zbiorów danych.
- nadzorowanie technicznych elementów sytemu ochrony danych osobowych
- administrowanie hasłami użytkowników i nadzór nad przestrzeganiem procedur określających zasady ich zmiany zgodnie z ustalonymi wytycznymi,
- dopilnowywanie, aby komputery pracowników, w których przetwarzane są dane osobowe zabezpieczone były hasłem dostępu przed nieautoryzowanym uruchomieniem oraz aby nie były udostępniane osobom nieupoważnionym
- nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe tworzonych w systemie informatycznym.
Szkolenia dla pracowników – Ochrona danych osobowych, praktyczne zasady stosowania Ustawy o Ochronie Danych Osobowych